رباتیک

ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

رباتیک

ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

SpaceRobot store
SpaceRobot
رباتیک

وبلاگی برای ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

ششمین کنفرانس بین المللی ایکرام

اسلاید شو

چرا فناوری رباتیک؟

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۷ ق.ظ

در این پست در مورد این که به چه دلایلی باید به حوزه ترویج فناوری رباتیک پرداخته شود، بحث خواهیم کرد

با ما همراه باشید ...

رباتیک

در اواخر قرن بیستم سیستمهای کنترلی جدیدی به دنیای صنعت اضافه شدند که شروعی برای توسعه و پیشرفت صنایع تولیدی به شمار می رفت. جوزف جورج انگل برگر با طراحی و ساخت یک ماشین خودکار برای استفاده در صنایع خودروسازی، نسل جدیدی از ماشینها که به مرور توسعه پیدا کردند را به جهان معرفی کرد که خودکار بودن ماشین ساخته شده و عدم دخالت مستقیم انسان در کنترل و هدایت آن باعث شد این ماشین به عنوان اولین ابزار رباتیک در صنعت شناخته شود.

بعد از این اتفاق رباتیک در صنعت شناخته شده تر شد و شرکت های بزرگ برای توسعه کسب و کار خود رباتیک را به عنوان یکی از عوامل پیشرفت صنعت خود انتخاب کنند.

اما در ایران به دلیل ضعف در معرفی و توسعه آکادمیک ساخت رباتها این فناوری به صورت ناقص به جامعه معرفی شد به طوری که می توان به جرئت گفت هنوز هم در بسیاری از صنایع ایران چیزی به اسم ربات وجود ندارد و سیستمهای اتوماسیون سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

به نظر من دلیل این عدم استفاده از رباتیک، آشنا نبودن افراد دانش اموزان و دانشجویان با حوزه هایی که رباتها می توانند در آن فعالیت کنند می باشد و رباتیک برای افراد محصل کشور تنها در مسابقات شناخته شده می باشد و توقع کار رباتها در صنعت و جامعه را ندارند. بنابراین اگر این حوزه از تکنولوژی به درستی مورد ترویج قرار بگیرد، با بیان این موارد که:

1- این رشته تنها برای مسابقات نیست.

2- این فناوری می تواند بسیاری از مشکلات صنعت کشور را حل کند.

3-فناوری می تواند در حوزه های وسیعی از نظامی و صنعتی گرفته تا حوزه امداد و نجات و پزشکی و آموزش مورد استفاده قرار بگید.

... و این که این فناوری بسیار پرکاربرد تر از آنی است که ما دیده ایم، می توان امید داشت که رویکرد افراد در صنعت و جامعه به این فناوری تغییر کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی