رباتیک

ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

رباتیک

ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

SpaceRobot store
SpaceRobot
رباتیک

وبلاگی برای ترویج فناوری و تکنولوژی رباتیک

ششمین کنفرانس بین المللی ایکرام

اسلاید شو

نگاهی به نسخه جدید ربات اطلس (ATLAS)

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ق.ظ

نسخه جدید ربات انسان نمای اطلس

چندی پیش شرکت بوستون دینامیک نسخه ای جدید از ربات انسان نمای مشهور خود با نام اطلس را با انتشار ویدیویی در سایت خود معرفی کرد.

اطلس 1

در ادامه با ما باشید تا ببینم چه قابلیتهای جدیدی به این ربات اضافه شده است.

 

 

 

ویدیویی که از این ربات منتشر شده است شاهکارهای آکروباتیک این ربات را نشان می دهد که میتواند چند حرکت آکروبات را که حتی انجام ان برای انسان دشوار است را انجام دهد.

 

طبق گفته بوستون دینامیکس، این ربات دارای قد 4.9 فوت یا 1.5 متر و وزن 165 پوند یا 75 کیلو گرم است و برای حرکت در محیط اطراف خود از فناوری lidar و stereovision کمک می گیرند. اطلس طراحی شده است تا بتواند در شرایطی که زندگی انسان با خطر مواجه است تمام فعالیتهای مورد نیاز برای رفع خطر را مانند یک انسان انجام دهد، مثل رفتن به درون ساختمان پس از وقوع زلزله یا کار با مواد شیمیایی و عفونی مرگبار.

در این ویدیوهای دیگر می توان دید که این ربات محموله هایی را با خود نیز حمل می کند که به گفته وبسایت بوستون دینامیک، اطلس می تواند حداکثر 24 پوند یا 11 کیلو گرم را با خود حمل کند.

اطلس دارای توانایی های دیگر انسان مثل حفظ تعادل است بنابراین زمانی که تحت فشار قرار می گیرد مقاومت میکند و همچنین در مواقع بحرانی مثل انفجار به راحتی عقب نشینی میکند.

اما باید بدانیم این ربات هنوز توانایی کامل یک انسان را ندارد، و  بسیار بی دست و پا حرکت میکند که در این ویدیو با دقت خاصی این عیب ربات دیده نمیشود.

پیش تر در مورد نسخه های قبلی این ربات در SpaceRobot گفته بودیم، در جمع بندی میتون گفت نسخه فعلی پیشرفت قابل توجهی نسبت به اجداد خود داشته است، مثلا از وزن 150 کیلو گرم به وزن 75 کیلو گرم رسیده است، همچنین یک عیب بسیار بزرگ که در نسخه های قبلی دیده میشد منبع تغذیه جداگانه این ربات بود،  به همین دلیل ربات به تعدادی کابل برق و کنترل وصل بود، در این نسخه این عیب به خوبی برطرف شده است (تا الان بوستون دینامیک در مورد نحوه تغذیه ربات چیزی را منتشر نکرده است).

 

 

سپاس از همراهی شما

SpaceRobot دریچه ای جدید به دنیای رباتیک

 

  • javad .p

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی